Joopie, tevreden en Vrolijk

Stichting Vrolijke Papegaai
Bestuur SVP
Bestuur SVP

Joopie, tevreden en Vrolijk

Bericht door Bestuur SVP » juni 6, 2019, 4:12 pm

Grijze roodstaartpapegaai Joopie is bij ons in de opvang gekomen en heeft nog een verrassing in petto voor ons. Want .... is Joopie nou een meisje of een jongetje? :o Dat weten we nog niet, maar binnenkort wel, hoor. En dan gaan we dat hier natuurlijk ook vertellen. We noemen "hem" nu nog maar even "hem en hij", maar of dat klopt ...? :roll: Joopie is geboren op 23 juli 2008, dus wordt volgende maand 11 jaar.

Wat we wel heel zeker weten is dat Joopie een gezelligerd is en zich heel snel aanpast aan zijn nieuwe leventje. Hij nodigt je vriendelijk uit om gezellig naar hem toe te komen ("kóm!") en vindt dat dan ook heel gezellig. Hij kan al opstappen op een opstapstok en doet dat keurig. Bijten? Hij weet niet wat het is! Op de hand stappen is nog wat moeilijk voor hem, omdat zijn pootjes wat scheef staan en nog niet zoveel kracht hebben. Dus zo'n wiebelhand is dan nog een beetje te eng. Maar naarmate hij meer in de speelboom klimt, loopt en klautert, worden zijn voetjes steeds sterker en zal ook het opstappen op de hand hem na een poosje prima afgaan. Andere papegaaien, honden, katten, kippen, Joopie vindt het allemaal reuze leuk en trekt zich er eigenlijk niets van aan. Bij het sproeien buiten, tijdens het heerlijke weer, ging hij heerlijk uit zijn dakje! Dát vond hij wel wat, zeg, zo'n tropische regenbui!

Al met al is onze Joopie een heel tevreden en Vrolijke lieverd. Daar gaat vast en zeker snel iemand zijn (of haar) hart aan verliezen. En ach, wat maakt het dan uit of Joopie een jongetje of een meisje is? :D
:grijze-roodstaart2

Kiekeboe!
Afbeelding

Wat een lief koppie, he?
Afbeelding

Welkom lieve mooie Joopie, we gaan een geweldig thuisje voor jou vinden, dat weten we wel zeker!

Ing.S

Re: Joopie, tevreden en Vrolijk

Bericht door Ing.S » oktober 11, 2019, 7:08 pm

Joopie is nu 4 dagen bij ons aan het logeren. Hij is nog wat de kat uit de boom aan het kijken maar hij stapt gemakkelijk op, maakt gekke geluidjes en klimt lekker door zn boom heen. Hij bleek na 1 dag al woordjes van me overgenomen te hebben, mijn vriend hoorde me zeggen "kom maar" maar ik was er niet! Het was Joopie! Ik heb het zelf nog niet gehoord. Ik weet al wel wat zn aandacht roepje is :)

En..... HIJ SNURKT!!! 🤣🤣🤣 ik heb het geprobeerd te filmen maar dat lukte niet... maar hij valt snel in slaap op zn boom en dan hoor je hem heel zachtjes... echt zoooo grappig!

Hij gaat makkelijk in zn slaapkooi en we hebben al even geoefend in de wandelwagen, erg leuk!

Hij heeft een piepje dat precies klinkt al een rookmelder met.lege batterijen, een vriend zei al : je moet de batterijen vervangen! Ik zeg: als je het klepje kan vinden, ga je gang.. toen had ie door dat het Joopie was! 🤣

Ing.S

Bericht door Ing.S » oktober 11, 2019, 9:57 pm

Uy0y0
Bestuur SVP

Bericht door Uy0y0 » oktober 14, 2019, 10:03 am

Ach wat leuk om te lezen allemaal :D leuke update!! Fijn dat het zo goed gaat :D
:zwartmasker Max :papegaai2 Luna :kaketoe-rose Ollie :edel-papegaai Tobias

Ing.S

Bericht door Ing.S » oktober 19, 2019, 6:44 pm

Joopie is gek op de pallets, alleen heb ik het idee dat hij meer weggooit dan binnen krijgt Afbeelding

Schoonhouden van je nachthok? Echt niet! Dikke bult poep jongeh!

Heel af en toe hoor ik een woordje uit hem komen maar veel hoor je hem niet.

Hij valt nog wel eens uit zn boom, maar klimt wel helemaal zelf terug.

Tot nu toe heeft ie bij iedereen die langs geweest is op de hand gezeten.

Tijdens het uitlaten van de hond gaat ie wel eens mee op de hand. Dit vind ie erg spannend maar kijkt wel om zich heen.

Douchen is oké, maar ik reageer niet. Zit gewoon stil...[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201910 ... 28f5f0.jpg[/IMG]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Natas229
Vrijwilliger SVP

Bericht door Natas229 » oktober 19, 2019, 10:47 pm

Wat fijn dat het al zo goed gaat 😃
Goed bezig Joopie!!

Ing.S

Bericht door Ing.S » oktober 20, 2019, 8:24 pm

Ik krijg het hier niet geüpload, maar kijk op mn fb pagina voor een filmpje van de snurkende Joopie!

Bestuur SVP
Bestuur SVP

Bericht door Bestuur SVP » oktober 28, 2019, 1:31 pm

Nou, dat is duidelijk, he? ;) Joopie is uit logeren gegaan naar iemand die acuut voor zijn charmes viel, inclusief zijn lieve kromme pootjes en vertederend scheve snavel :) . Maar ja, Joopie is dan ook een lieverd! Hij doet heel stoer, maar als je je daar niet zoveel van aantrekt, snapt hij al heel snel dat zijn stoere gedrag hem niets oplevert. We hopen dat hij een heeeeeel lange logeerpartij begonnen is! Zet 'm op, lieve knappe grappige Joopie :grijze-roodstaart2

Ing.S

Bericht door Ing.S » oktober 28, 2019, 1:33 pm

Jaaa hij is leuk. Hij was vorige week toen ik even in een andere kamer was enorm aan het fluiten en praten. Echt heel grappig toen hij doorhad dat ik stond te luisteren stopte hij weer.. haha. Op het moment is hij erg bijterig en aanvallend. Hij is echt aan het uitproberen hoe ver die kan gaan. Maar we zetten door!

Ing.S

Bericht door Ing.S » oktober 29, 2019, 6:40 pm

Vandaag is Joopie weer lief. Hij begint denk ik te leren Afbeelding hij heeft door dat ie enorm knoeit, hij is net helemaal naar beneden geklauterd om zn brokjes van de bodem van zn boom te eten. Als ie op schoot zit knort ie alsof ie spint.. Afbeelding[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201910 ... 51b6df.jpg[/IMG]

Plaats reactie