Rocco

Alles over papegaaien en wat daarmee te maken heeft
Plaats reactie
Sophia

Rocco

Bericht door Sophia »

Hallo lieve mensen,

Het is al weer ruim 6 jaar geleden dat Dorith langs kwam met Rocco toen 41 jaar oud.
Vanaf die dag is hij bij ons gebleven. Helaas hebben wij hem afgelopen donderdag in moeten laten slapen.
3 maanden geleden begon het, wilde niet meer goed eten en viel iedere keer om. Zijn met hem naar vogelarts Bastiaans gegaan.
Leverwaarden waren te hoog. Wat medicijnen gehad en aanvankelijk ging het langzaam weer beter. Hij ging weer eten kwam weer aan.
Tot een kleine 2 weken geleden, niets meer willen eten, veel aanvallen en duidelijk erg ziek. Van alles geprobeerd maar zelfs al zijn lekkertjes wilde hij niet meer.
Weer naar de arts, helemaal nagekeken en hij voelde tumoren in de buik. Rocco zou niet meer beter worden. Met pijn in ons hart hebben wij hem laten gaan want we konden ons mannetje niet laten lijden.
Wij hebben hem 6 jaar mogen hebben en ik kan echt zeggen dat hij een mooi vrolijk papegaaien leven heeft gehad. Lekker iedere dag naar buiten met zijn grote knuffelvriend Silver daar genoot hij van.
Silver mist zijn maatje.
Wellicht Dorith kan je ons bellen want we denken er toch aan om een nieuw vriendje voor Silver te vinden. Ik heb al gebeld maar nog niets vernomen.
Wij missen ons gezellige ouwetje,
Liefs van ons :grijze-roodstaart2

178Yvonne

Re: Rocco

Bericht door 178Yvonne »

Sterkte, het zal een moeilijke beslissing geweest zijn.
Kobus thuis bij Henk en Yvonne :grijze-roodstaart2

Dorith
Bestuur SVP

Re: Rocco

Bericht door Dorith »

Sorry, door persoonlijke omstandigheden een veel te late reactie, excuus daarvoor!

Wat een verdrietig nieuws over Rocco, Sophia. Ik kan het me nog heel goed herinneren dat wij hem brachten, die mooie jongen. En dat het gelijk best ook goed ging met Silver. En ook nog wat een prachtige plek jullie hadden en hij dus ook zou krijgen. Wat heeft die lieve Rocco het fijn gehad bij jullie en wat zal hij hebben genoten van alle liefde, zorg en aandacht die hij kreeg. Een Vrolijk papegaaienleventje hoe het hoort te zijn. Dank jullie wel dat jullie dat hebben gegeven aan Rocco!

Dat hij gemist wordt, dat kan niet anders, door jullie en ook door Silver (wat ik altijd overigens zó'n mooie naam heb gevonden voor een grijsje!). We wensen jullie heel veel sterkte met zijn verlies en de stilte die er nu zal zijn.

Als je even je tel.nr. mailt (info@vrolijkepapegaai.nl) , Sophia, en aangeeft of je al enig idee hebt wat je voor opvangertje zoekt, dan kunnen we misschien inderdaad eens even overleggen daarover. Ik hoor graag van je in ieder geval!
Papegaaiengedragsdeskundige

:amazone-papegaai-geel2 Jelle :dwergara Okkie :amazone-papegaai-geel Lorre :senegal Joep

opvang: : :grijze-roodstaart2 Kees :blauw-groen Pelle :grijze-roodstaart Sino :groenvleugel-ara Kukel :grijze-roodstaart Paco :ara-blauwgeel Milo

Plaats reactie