ja knikken

Alles over papegaaien en wat daarmee te maken heeft
Plaats reactie
NightOwl

ja knikken

Bericht door NightOwl »

Ik heb sinds vorig weekend een blauw-gele ara gekocht bij Dennis.
Ze zeggen dat hij 5-6 maand oud is, maar op zijn ring staat 1998, dus 20 jaar. Ik las op een ander forum dat ja knikken (wat de mijne ook doet) iets typisch is voor baby's. Dus nu vraag ik me af. Kan ik er vanuit gaan dat hij 6 maand is ondanks de ring? :ara-blauwgeel Danku!

178Yvonne

Re: ja knikken

Bericht door 178Yvonne »

Kobus thuis bij Henk en Yvonne :grijze-roodstaart2

NightOwl

Bericht door NightOwl »

Ja dat heb ik gelezen, maar het is geen antwoord op mijn vraag. Mijn vraag is of dat ik zeker kan zijn dat hij jong is aan de hand van het ja knikken. Traag omhoog en omlaag met zijn hoofd.

Dorith
Bestuur SVP

Bericht door Dorith »

Nee, dat zegt niets over de (jonge) leeftijd, dat kunnen alle ara's leuk vinden en doen. Zeker wanneer je hem leert lekker gezellig met jou te headbangen :D . Een ringnummer zegt veel meer, al kan er daar ook net een jaartje verschil in zitten.

Wat ook wat zegt, naast het ringnummer, is de kleur van zijn ogen. Een jonge papegaai (tot ongeveer een jaar) is te herkennen aan een andere kleur ogen dan een volwassen vogel. Als zijn ogen er hetzelfde uitzien als van andere volwassen ara's, dan vrees ik dat Dennis weer een klant verkeerd heeft voorgelicht en opgelicht.
Papegaaiengedragsdeskundige

:amazone-papegaai-geel2 Jelle :dwergara Okkie :amazone-papegaai-geel Lorre :senegal Joep

opvang: : :grijze-roodstaart2 Kees :blauw-groen Pelle :grijze-roodstaart Sino :groenvleugel-ara Kukel :grijze-roodstaart Paco :ara-blauwgeel Milo

NightOwl

Bericht door NightOwl »

Hier is een foto. Ik ben zelf niet zeker van de kleur van de ogen.

Laatst gewijzigd door NightOwl op juni 7, 2020, 11:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Dorith
Bestuur SVP

Bericht door Dorith »

Er is geen foto te zien, alleen een verdrietige emoticon, omdat "Imgur.com de verbinding heeft geweigerd".

:amazone-papegaai-geel2 Jelle :dwergara Okkie :amazone-papegaai-geel Lorre :senegal Joep

opvang: : :grijze-roodstaart2 Kees :blauw-groen Pelle :grijze-roodstaart Sino :groenvleugel-ara Kukel :grijze-roodstaart Paco :ara-blauwgeel Milo

NightOwl

Bericht door NightOwl »

Werkt deze wel? Sorry daarvoor. Ik weet niet goed hoe ik het best fotos plaats hier.

Dorith
Bestuur SVP

Bericht door Dorith »

Grappig, nu staat de foto er 2 x , ook in het vorige berichtje :)

Als dit het oog van jouw ara is, dan lijkt het me een jonge vogel toe. Want het oog is wat donkerder dan een oog van een volwassen ara. Dus op grond daarvan zou ik zeggen, dat hij in ieder geval nog geen jaar oud is. Eet hij wel al helemaal zelfstandig, heeft hij geen pap meer nodig? Weet je wat hij weegt? Want hij zou dan ook lichter van gewicht moeten zijn dan een volwassen ara. Die wegen over het algemeen tussen 1000 en 1200 gram. Mits ze natuurlijk het allerbeste voer krijgen en de gelegenheid om spieren op te bouwen e.d.

Misschien is het een idee voor je om binnenkort onze basisworkshop te gaan doen? Daarvan kan je heel veel leren over papegaaien en dus ook ara's. Hun gezondheid, voeding en verzorging, maar ook gedrag en opvoeding. Hou ons facebookaccount in de gaten, want daar gaan we aankondigen als onze volledig vernieuwde digitale workshop in de lucht gaat!

NightOwl

Bericht door NightOwl »

Super bedankt! Ik ga zeker de workshop eens bekijken. Waar kan ik het vinden op facebook?

Mikey, de papegaai, is nu een beetje dikker dan normaal omdat hij alleen zonnebloempitten eet. Hij filtert ze uit een potje met veel granen. Ik lad ook op internet dat ze een verslaving hebben naar zonnebloempitten. Vanaf dat zijn echte kooi geleverd wordt (super groot kooi) ga ik het gewoon laten liggen tot alles op is. Dennis heeft de vleugels geknipt dus veel workout kan ik hem nog niet laten doen. Maar ik kijk er al erg naar uit om een vliegend maatje te hebben.

Super bedankt.

P.S. Als je nog iemand zoekt om een website te maken of iets anders in verband met de digitale workshop wil ik zeker een handje helpen. Ik werk zeer veel met JavaScript en HTML-CSS.

Dorith
Bestuur SVP

Bericht door Dorith »

Zou leuk zijn om je bij de workshop te gaan ontmoeten! We zijn hard bezig met de ontwikkeling van een vernieuwde, coronaproof workshop, die we binnen enkele weken in de lucht hopen te hebben. De theorie is digitaal, de praktijk live. Houd onze communicatiekanalen (website, forum, facebook) in de gaten als je wilt weten wat de ontwikkelingen zijn. En hartstikke bedankt voor je aanbod van hulp en ondersteuning daarbij, dat houden we zeker in gedachten, thnx!

Voor wat betreft de voeding van je papegaai is het niet onverstandig om je daar nog een keertje goed in te verdiepen. Want vrijwel alleen zonnepitten is vergelijkbaar met een kind dat alleen maar patat en andere vette hap eet, waar nauwelijks voedingswaarde in zit. Dus daar moet je nog wel mee aan de slag, zou ons advies zijn. Lees hier meer over gezonde, volwaardige voeding voor papegaaien: https://vrolijkepapegaai.nl/informatie/voeding/.

Veel succes en plezier met je Mikey en geniet ervan!

Plaats reactie