Papegaaien en lockdown

Alles over papegaaien en wat daarmee te maken heeft
Plaats reactie
pioclectus

Papegaaien en lockdown

Bericht door pioclectus »

Hallo allemaal,

Zijn jullie papegaaien ook van slag door de Corona lockdown?

Ik heb een Pionus :blauw-groen en een edelpapegaai edelpapegaai5 en sinds ik fulltime thuis werk vinden ze het maar erg druk in huis.
Daar kunnen ze slecht tegen en ik merk dat ze allebei een stuk drukker en lawaaieriger zijn dan normaal. Ook zijn ze aan mijn aanwezigheid gewend en als ik maar even de deur uitga, naar het toilet of eten koken, dan is het paniek. Ik hoop dat dat weer wat stabiliseert als de situatie weer normaal is.

Ik denk dat ik alle tips en tricks wel geprobeerd heb. Rustige omgeving creëren, veel te doen geven (speeltjes, dingen die ze kunnen slopen), aandacht, op de schouder laten zitten etc.

Zijn er meer papegaaieneigenaren die dit aan hun diertjes merken? Misschien kunnen we tips uitwisselen of gewoon een beetje kletsen, elkaar een hart onder de riem steken. Want ik vind het voor mijn papegaaien best zielig dat ze hun rustige omgeving kwijt zijn en geconcentreerd werken is er voor mij vaak ook niet bij. Ik ga al bewust af en toe bij mijn vriend werken, om ze zo weer een beetje te laten wennen aan alleen zijn.

Ben benieuwd! Zou er graag af en toe mijn hart even over willen luchten. Alvast bedankt!

178Yvonne

Re: Papegaaien en lockdown

Bericht door 178Yvonne »

Niet door het virus, maar Kobus gedraagt zich wel anders sinds ik meer thuis ben. Hij wil Henk en mij nu constant bij zich in de buurt hebben en begint te piepen als één van ons tweeën niet in dezelfde ruimte is. Maar ja, dan laten we hem in zijn sop gaar koken. Hij is deel van het huishouden, maar heeft geen vetorecht over wat we doen. Het voordeel is dat we ons allebei goed kunnen concentreren op waar we mee bezig zijn. Dat kan trouwens ook wel eens lastig zijn als de ander iets vraagt. Maar ja, dan ben je ook niet aan de beurt. Acute zaken uitgezonderd, Henk vangt enge spinnen voor me.
Kobus thuis bij Henk en Yvonne :grijze-roodstaart2

pioclectus

Re: Papegaaien en lockdown

Bericht door pioclectus »

Hoi Yvonne,

Leuk dat je reageert. Ja, in sop gaar laten koken, dat doe ik ook wel hoor. Maar ja, ik heb ook buren en ik wil voorkomen dat er klachten komen. Gelukkig zijn die er niet! Ik denk dat het meer in mijn hoofd zit dat zij er last van zouden hebben. Hun gepiep en gefluit gaat voor hun waarschijnlijk gewoon op in de geluiden van de dag. Het zou gewoon jammer zijn als dit aangeleerd gedrag wordt, terwijl het al een aantal jaren heel goed gaat.

Sterkte met je enge spinnen! Bij mij buiten de deur zit al enkele dagen een hele dikke zwarte. Heb 'm lekker laten zitten :D .

Plaats reactie