Pyrrhura van papvoeding naar volwassen voeding

Alles over papegaaien en wat daarmee te maken heeft
Plaats reactie
JuliaW

Pyrrhura van papvoeding naar volwassen voeding

Bericht door JuliaW »

Mijn pyrrhura Delphi is nu bijna 9 weken en nog zeer afhankelijk van de papvoeding. Er staat al bijna 2 weken verschillende soorten vast voedsel in haar kooi, maar de interesse daarin is minimaal. Ik voer nu nog 3x per dag maar in mindere maten. Soms wacht ik langer met voeren in de hoop dat ze dan dan het vaste voer toe neigt. Maar het maakt niet uit hoe lang ik wacht, ze blijft wachten op de papvoeding. Ik wil niet dat het beestje omkomt in de honger, daarom dat ik wel voeding blijf geven. Ik heb ook geprobeerd om verschillende groenten te geven maar het is allemaal een no-no. Ik weet dat veel mensen tegen papvoeding zijn, maar als iemand tips heeft wordt dat heel erg gewaardeerd :)
Alvast heel erg bedankt!

Wendy1982
Vrijwilliger SVP

Re: Pyrrhura van papvoeding naar volwassen voeding

Bericht door Wendy1982 »

Ik weet niet welke papvoeding je gebruikt, maar juvenile van harrison smaakt al naar pellets en kan gebruikt worden als tussenstap naar vaste voeding. Misschien een idee om dat te proberen. Ik heb zelf nooit vogels pap gevoerd behalve wat juvenile als extra bij volwassen papegaaien.

Misschien wel een goed idee om als het weer kan onze workshop te volgen. Hier kun je heel veel leuke en informatieve dingen leren over papegaaien. Het is zeker altijd een leuke en gezellige dag.
:grijze-roodstaart Dipsy, :witbuik-caique Weezy :kaketoe Droopy
In de opvang: :grijze-roodstaart2 Pinda :grijze-roodstaart Nikki

Plaats reactie