Toby weigerd gewoon om pellets te gaan eten ?????

Alles over papegaaien en wat daarmee te maken heeft
Drareg

Re: Toby weigerd gewoon om pellets te gaan eten ?????

Bericht door Drareg »

Hallo Dorith,
Je hebt je jammer genoeg niet zo goed verdiept in pellets, de samenstelling ervan en de afwisseling van goed voer die je je vogel kunt bieden, Gerard.
Dat klopt. Niettemin, mijn punt was, waarom je een papegaai pallets zou opdringen als er geen voedingsproblemen zijn? Natuurlijk zien de fabrikant en aandeelhouders graag dat hun pallets gepromoot worden, maar mij lijkt, dat de eigenaar van Toby een nuchter mens is, die zich niet gek laat maken en het welzijn van zijn papegaai vooropstelt.
Dat kun je op onze workshop allemaal leren overigens.
Ja, dat weet iedereen nou zo langzamerhand wel, dat jullie graag mensen tot een 'workshop' verleiden, maar veel is gewoon ook (gratis) op het internet te vinden.

Dorith
Bestuur SVP

Bericht door Dorith »

Je hebt je jammer genoeg niet zo goed verdiept in pellets, de samenstelling ervan en de afwisseling van goed voer die je je vogel kunt bieden, Gerard.
Dat klopt. Niettemin, mijn punt was, waarom je een papegaai pallets zou opdringen als er geen voedingsproblemen zijn? Natuurlijk zien de fabrikant en aandeelhouders graag dat hun pallets gepromoot worden, maar mij lijkt, dat de eigenaar van Toby een nuchter mens is, die zich niet gek laat maken en het welzijn van zijn papegaai vooropstelt.

Waarom je een dier gezonde(re) voeding zou leren eten? Als bijvoorbeeld een kind alleen patat eet, wat vergelijkbaar is met een papegaai die zaad eet, heeft het dan een voedingsprobleem? Daar kun je vast zelf wel antwoord op geven, Gerard. Want pellets zijn gezond, daar zijn vooral ook wetenschappers en praktijkdeskundigen volledig van overtuigd. Ook overigens de eigenaar van Toby, want ze is wel bezig geweest met pellets en heeft uiteindelijk gekozen voor second best. Gelukkig maar.
Ja, dat weet iedereen nou zo langzamerhand wel, dat jullie graag mensen tot een 'workshop' verleiden, maar veel is gewoon ook (gratis) op het internet te vinden.
[/quote]

Veel is gratis te vinden, maar jammer genoeg is dat dus vooral onzin en onjuist. Als iets op internet staat, is het nog niet "waar" namelijk.
Papegaaiengedragsdeskundige

:amazone-papegaai-geel2 Jelle :dwergara Okkie :amazone-papegaai-geel Lorre :senegal Joep

opvang: : :grijze-roodstaart2 Kees :blauw-groen Pelle :grijze-roodstaart Sino :groenvleugel-ara Kukel :grijze-roodstaart Paco :ara-blauwgeel Milo

Drareg

Bericht door Drareg »

Hallo Dorith,

Veel is gratis te vinden, maar jammer genoeg is dat dus vooral onzin en onjuist.

Jammer genoeg heb jij je dan kennelijk niet zo goed verdiept in wat er op internet te vonden is. Op www.koppiekrauw.com bijvoorbeeld, is heel veel en zeer goede informatie te vinden. Ook www.freeflightacademie.nl biedt boeiende informatie (weliswaar in strijd met jullie kortwiekmening maar daarom nog geen onzin of onjuist) en middels www.youtube.com/watch?v=eHC5QCOPr78 is te zien wat er mogelijk is.
Kortom, deze stelling van jou is te kort door de bocht.
Mijn advies aan iedereen is dus: "Kijk verder dan je neus lang is. Raadpleeg diverse bronnen. Probeer in te schatten welke belangen die bronnen zouden kunnen hebben en denk logisch na.". Ook "De Vrolijke Papegaai" heeft de wijsheid niet in pacht. Ik trouwens ook niet, hoor, ;-)
Als iets op internet staat, is het nog niet "waar" namelijk.[/i]
Klopt (daarom pleitte ik hierboven ook, om meerdere bronnen te raadplegen en logisch na te denken). Maar ook omdat iets op dit forum of de bijbehorende 'website' staat, is het nog niet "waar".

Dorith
Bestuur SVP

Bericht door Dorith »

Dit is allemaal wel héél erg off topic geworden, sorry topicstarter/eigenaar van Toby :oops: Daarom nog maar even een heel korte reactie van mijn kant.

Goed lezen valt niet mee. Nergens staat dat er op internet helemaal geen goede informatie over papegaaien te vinden is, net zo min als dat wij "de waarheid" verkondigen. Er zijn een paar goede informatiebronnen, maar het merendeel is niet onderbouwd en kennis van tientallen jaren her. De opleiding bij de Freeflight Academie hebben wij gevolgd, dus hoezo "verder kijken dan je neus lang is."? Dus natuurlijk zorgen wij ervoor om ons goed te informeren, bij te scholen en ons op de hoogte te stellen van relevante uitkomsten van (wetenschappelijk) onderzoek en geen dikke duim te gebruiken. Dat doen we al 10 jaar en we houden dat vooral vol, tot veler voordeel van zowel papegaaien als mensen. Dat is dus terug te zien in onze adviezen en onze workshop.

Wat mij betreft is de discussie hiermee gesloten. Als iemand kennelijk de behoefte heeft om SVP voortdurend ter discussie te stellen, dan moet hij vooral doen wat hij niet laten kan. Er zal ongetwijfeld ook hierop weer een zure reactie komen, ik wens de schrijver dus alvast maar veel plezier met zijn laatste woord.
Papegaaiengedragsdeskundige

:amazone-papegaai-geel2 Jelle :dwergara Okkie :amazone-papegaai-geel Lorre :senegal Joep

opvang: : :grijze-roodstaart2 Kees :blauw-groen Pelle :grijze-roodstaart Sino :groenvleugel-ara Kukel :grijze-roodstaart Paco :ara-blauwgeel Milo

Plaats reactie