Onze Moos is onhoudbaar HELP!!!

Alles over papegaaien en wat daarmee te maken heeft
Plaats reactie
Moos19

Onze Moos is onhoudbaar HELP!!!

Bericht door Moos19 »

Goedemorgen!!
Wij zijn inmiddels de wanhoop nabij!!
Onze Moos is een grijze roodstaart van bijna 19 jaar!! Sinds ruim een jaar nu is zijn gedrag erg veranderd, we worden er stapelgek van!!
Hij trekt constant aan de tralies van zijn kooi en aan de voederbakken!! Het maakt een vreselijk lawaai en het enige wat helpt is een doek over de kooi! Maar dat doe je niet, anders zou hij de hele dag in t donker zitten! We hebben inmiddels al 3 andere kooien gehad!! Allerlei soorten speeltjes, van alles geprobeerd...genegeerd...juist extra aandacht!!! We weten het niet meer, en zijn echt de wanhoop nabij, want dit is geen leven zo!. Ik moet erbij vertellen dat Moos nooit buiten de kooi komt, wij hebben ook het idee dat hij dat niet durft. Hij heeft " vroeger" wel iets traumatisch meegemaakt waarom hij dat niet meer durft (ik denk dat t daarmee te maken heeft). We willen Moos niet kwijt want verder is t een superleuke vogel! Hij kletst...fluit en is beslist geen schreeuwer! Ik hoop dat iemand hier ons kan helpen!! BVD Groetje Mildred :grijze-roodstaart2

178Yvonne

Re: Onze Moos is onhoudbaar HELP!!!

Bericht door 178Yvonne »

Ja, dat kan ik me voorstellen dat je er gek van wordt. Het beleid hier is kortwieken, overdag op de speelboom en alleen 's-nachts in zijn kooi. Maar hoe kom je daar met Moos? Ik hoop dat een deskundige jullie daar stapsgewijs bij kan helpen.
Kobus thuis bij Henk en Yvonne :grijze-roodstaart2

Wendy1982
Vrijwilliger SVP

Bericht door Wendy1982 »

Misschien is het een leuk idee dat jullie wanneer het weer mogelijk is met Moos langs komen op 1 van onze workshops. Ik denk zelf dat als jullie een mooi en veilig plekje voor Moos maken buiten de kooi hij dit al heel erg snel als heel plezierig zal gaan ervaren. Een papegaai is nooit te oud om nieuwe dingen te leren en dat geldt ook voor omgaan met nieuwe situaties. Wat wel zo is dat een papegaai heel erg gevoelig is voor stemmingen van zijn baasjes en mede husbewoners. Wanneer jullie iets zelf als heel spannend aanvoelen zal hij dit ook zo gaan ervaren. Ik hoop dat het snel beter gaat met het mindere gedrag van Moos zodat jullie weer volop van hem kunnen gaan genieten
:grijze-roodstaart Dipsy, :witbuik-caique Weezy :kaketoe Droopy
In de opvang: :grijze-roodstaart2 Pinda :grijze-roodstaart Nikki

pioclectus

Bericht door pioclectus »

Hoe gaat het nu met Moos?

Groetjes....

Dorith
Bestuur SVP

Bericht door Dorith »

Hoi Mildred, wat een akelige situatie met jullie Moos. Ze kunnen je zo ontzettend het bloed onder je nagels vandaan halen, zeker wanneer ze merken dat je zoveel moeite hebt met het ongewenste gedrag. Wat wel logisch is, hoor, en heel begrijpelijk! Ik ben ook wel heel benieuwd hoe het nu met Moos gaat? Laat het weten ajb als we je kunnen ondersteunen, want dat doen we graag natuurlijk.
Papegaaiengedragsdeskundige

:amazone-papegaai-geel2 Jelle :dwergara Okkie :amazone-papegaai-geel Lorre :senegal Joep

opvang: : :grijze-roodstaart2 Kees :blauw-groen Pelle :grijze-roodstaart Sino :groenvleugel-ara Kukel :grijze-roodstaart Paco :ara-blauwgeel Milo

Plaats reactie