grijze roodstaart Hummeltje

Alles over papegaaien en wat daarmee te maken heeft
Dorith
Bestuur SVP

Re: grijze roodstaart Hummeltje

Bericht door Dorith » november 21, 2018, 3:50 pm

Fijn om te horen dat het zo goed gaat en dat Hummeltje al zo goed gewend is. Ze maakt leuke dingen mee, volgens mij :D .

Hummeltje is duidelijk in de fase van het uitproberen aanbeland. Daar heeft dat bijten mee te maken. Het is verstandig om er niet op te reageren, want dat zou ze als aandacht/beloning kunnen zien. Voorkomen is nog altijd beter dan genezen. Dus gebruik de komende tijd even een opstapstok om haar op te laten stappen, zodat ze niet de kans krijgt om jullie te bijten. Als het goed gaat, kun je haar dan direct van de stok op je hand over laten stappen. Want dan heb je toch bereikt wat je van haar verwachtte, zonder dat je onzeker wordt door de kans op bijten én zonder dat Hummeltje heeft kunnen scoren met haar ongewenste gedrag. Ik verwacht dat de opstapstok bij Hummeltje niet zo lang nodig zal zijn, omdat ze slim en zachtaardig is. Maar probeer het bijten in ieder geval hierdoor gelijk in de kiem te smoren. Succes! En natuurlijk nog heel veel plezier met Hummel! :grijze-roodstaart
Papegaaiengedragsdeskundige

:amazone-papegaai-geel2 Jelle :dwergara Okkie :amazone-papegaai-geel Lorre :senegal Joep

opvang: : :grijze-roodstaart Martje :grijze-roodstaart Wicky :grijze-roodstaart2 Sanza :meyer Milo

Riamarcel

Bericht door Riamarcel » december 5, 2018, 10:49 pm

Hoi hoi
Hier weer een update van Hummeltje.
Helaas haalt hummeltje naar de mannen in ons huis nog wel eens uit( bijten,hakken) en waarom we hebben geen idee.
Met mij(RIA) kan hummeltje het heel goedvinden ik mag en kan dan ook alles met der doen.
Douchen gaat heel goed en ze zingt ,fluit en praat aardig wat weg op een dag .
Auto rijden vindt ze geweldig zolang ze alles maar kan zien.
We hopen voor het lelijk doen naar de mannen nog een oplossing kunnen vinden,maar 1 ding is zeker ze heeft bij ons een goudmandje gevonden en hopen nog heel lang van haar te mogen genieten.
Grt Ria en Marcel en Hummeltje

Riamarcel

Bericht door Riamarcel » december 20, 2018, 6:37 pm

Hoi hoi
Hier weer een bericht van ons.
Ik heb het ontzettend naar mijn zin bij mijn nieuwe papa en mama.
Papa vindt ik van tijd tot tijd lief, maar dit veranderd snel en dan bijt ik papa weer snel in zijn hand.
Mama vindt ik het allerliefst die kan alles met mijn doen en dat vindt ik prima
Ik vindt het heel fijn om kusjes te krijgen en te geven aan mama dan, papa durft nog niet zo dichterbij te komen.
We gaan regelmatig op stap gezellig op visite naar Jelca het paard van mama of gewoon effe boodschappen doen.
Ik zit graag op mama haar hand in de auto ,ik heb een reismand maar als ik daar in zit kan ik niks zien,en ik moet natuurlijk wel alles kunnen zien.
Lekkere dingen vindt ik ook Fijn, ik probeer ze dan te pakken voor dat ze me gegeven worden maar dat lukt niet echt (zie fotos)
Douche gaat super en ik ben al heel mooi bij gekomen qua veertjes op mijn buik.
Grt Hummeltje
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Bestuur SVP

Bericht door Bestuur SVP » maart 5, 2019, 3:55 pm

Goed nieuws! Want ons Hummeltje is definitief geadopteerd en mag blijven bij haar mensen die dol op haar zijn. Ze doet ook allerlei leuke dingen en heeft veel afwisseling in haar nieuwe leventje en dat vindt een slimme papegaai natuurlijk altijd heel fijn. Natuurlijk probeert ze ook af en toe nog best ondeugend te zijn - wat haar ook goed lukt :lol: -, maar daar weet haar adoptiegezin goed mee om te gaan. Dus dat wordt steeds minder en Hummeltje laat bijna steeds haar lieve kant zien. We zijn blij dat ze haar plekje gevonden heeft en dat er zoveel van haar gehouden wordt. Want dát verdient lieve Hummel en daar doen we het voor! ;)

Het was een mooie, zonnige dag voor zo'n fijne gebeurtenis!
Afbeelding

Dat Hummeltje welkom is, dat kun je wel zien!
Afbeelding

Afbeelding

Lieve Hummel, we vinden het geweldig dat je zo'n prachtig, liefdevol, zorgzaam thuisje gevonden hebt! Geniet ervan, lieve meid!

Plaats reactie