Buddy, boefje 2

Alles over papegaaien en wat daarmee te maken heeft
Bestuur SVP

Buddy, boefje 2

Ongelezen bericht door Bestuur SVP » ma 20 aug 2018 15:24

Weezy & Buddy, twee snoepige boevige broertjes witbuikcaique, zijn terug bij ons in de opvang. In januari 2015 werden ze aan ons afgestaan en werden al snel geadopteerd. Ondertussen zijn we een paar jaar verder, zijn ze inmiddels 7 jaar en hebben ze hun schattige, maar ook hun stoute kanten laten zien. En vooral dat laatste heeft ervoor gezorgd dat ze weer bij ons terug zijn. Want vergis je niet, kleinere vogels zoals caiques, bonte boertjes of meijertjes, zijn níet "makkelijker" dan grotere vogels! Eigenlijk meestal wat lastiger, felle dondertjes, niet altijd voorspelbaar, maar tegelijk natuurlijk ook heel lief, grappig, vrolijk en echte clowntjes. Maar opvoeden moet je ze ook, heel consequent en vasthoudend! Komen ze van de speelboom af? Terugzetten? Komen ze 101 x van de speelboom af? 102 x terugzetten! Dát werk dus ;) Doe je dat niet, dan gaan ze afdwingen wat ze willen en dat ... moet jij dan weer niet willen! :roll:

Zo, dát gezegd hebbende, gaan we nog eens even door op deze bijzondere broertjes. Ze zijn terug in de opvang en zetten daar hun beste pootje voor. Natuurlijk kennen ze heerlijk gezond voer zoals pellets en jummie snackjes, slopen ze graag takjes en karton en amuseren zich kostelijk op de binnen- en buitenbomen bij het opvanggezin en zijn ze voor de duvel niet bang, óók niet voor grote vogels, honden, katten, kippen enzo. Stoertjes zijn het!

Buddy is een vrolijke fluiter, melodieus beweegt hij mee en fluit er vrolijk op los. Gaat gezellig overal mee naartoe en is nergens bang van. Grote vogels (tot aan maat mega-ara aan toe) imponeren hem niet. Badderen vindt hij heel leuk, zo leuk dat hij water opzoekt als hij kan, dit boefje is altijd op ontdekking. Net als broertje Weezy is hij heel slim en vindt hij fourageerspelletjes errug leuk. Onze Buddy is nieuwsgierig, mooi, slim en pittig. Een grote papegaai in een klein verenpakje! :witbuik-caique

Een klein vogeltje in een grooooote boom :lol:
Afbeelding

Jummieieie, vlierbesjes snoepen!
Afbeelding

Afbeelding

Mooi, lief boefje, welkom terug bij ons! We gaan weer een liefdevol, zorgzaam en consequent thuisje voor jou zoeken, Buddy'tje!

jiri
Vrijwilliger SVP

Re: Buddy, boefje 2

Ongelezen bericht door jiri » di 21 aug 2018 11:57

Welkom lieve jongen
:jardine-papegaai Karel :kaketoe-rose Tiki :kaketoe-rose Polleke :kaketoe kruimel :parkiet bolleke

Uy0y0
Bestuur

Ongelezen bericht door Uy0y0 » do 20 sep 2018 17:05

Tijd voor een update :)

Buddy is nu al een tijdje bij mij in de opvang. Het is een speels en lief vogeltje, waar je gezellig bezig mee kunt zijn maar ook consequent mee moet zijn in de opvoeding. Ik merk dat hij steeds meer op zijn gemak is, en eigenlijk elke dag steeds een beetje liever wordt. Samen een liedje fluiten, een knuffeltje of een kusje, buddy vind het allemaal geweldig. Daarbij doet hij zijn soort eer aan als acrobaat :lol:
Roepen of op verkenning gaan doet hij eigenlijk helemaal niet meer, dat had hij al erg snel door dat dát niet mag. Het is een slimmerd, en ontzettend snoezig ook (maar dat weet hij ook hoor, en ook wanneer het in te zetten :lol:). Naar de andere vogels kan buddy soms nog wat onvriendelijk en wantrouwend zijn, maar daar werken we nu samen aan. Binnenkort heeft hij vast door dat dat helemaal niet nodig is :)
A14A0AF3-6E0F-4C7F-A789-98799484F4DC.jpeg
414DBCA4-B72A-408F-A313-A1C1453C74B6.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
:zwartmasker Max :papegaai2 Luna :kaketoe-rose Ollie :edel-papegaai Tobias

iro-b

Ongelezen bericht door iro-b » za 22 sep 2018 08:04

Wat een waanzinnig lief, leuk en gezellig vogeltje. Ik heb hem gelukkig mogen ontmoeten. Ik hoop dat hij vlig een leuk gezinnetje heeft waar hij goed past.
edelpapegaai5 Iro

Uy0y0
Bestuur

Ongelezen bericht door Uy0y0 » zo 30 sep 2018 17:39

Het gaat goed met buddy, het is een beetje een dubbelzinnig vogeltje, want hij is super lief, maar kan ook soms pittig zijn.
Resultaat hiervan is dat de omgang met mensen erg sociaal is maar het nogsteeds een oogje in het zijl houden is met andere vogels. Maar ach, zo hebben we allemaal wel wat :p zijn karakter is namelijk éigenlijk lief zachtaardig en het lelijk doen naar andere vogels komt duidelijk vanuit onzekerheid. Die onzekerheid is er inmiddels bijna af, én hij heeft inmiddels door dat het ook gewoon niet mag :lol:

Uy0y0
Bestuur

Ongelezen bericht door Uy0y0 » ma 08 okt 2018 19:49

Afgelopen zaterdag is Buddy gezellig mee geweest naar de SVP verjaardagswandeling. Jeetje en wat heeft dat kleintje er toch van genoten! Hij was helemaal in zijn nopjes.
CA8115AF-46DB-4452-BB46-B8DA34372886.jpeg

Buddy

Ongelezen bericht door Buddy » za 13 okt 2018 21:29

:witbuik-caique

Dag allemaal,
Hier ben ik dan buddy.
Ik ben vandaag opgehaald om te logeren bij marcel en mariëtte ze hebben voor mij een mooie speeltuin gemaakt en een mega kooi en een slaapkooi.
Ook hebben ze 2 hondjes waarvan er 1 blind is en ook geen oogjes heeft. Ik heb ze beide al gezien.
Onderweg naar huis zijn we bij mc donalds gestopt.
Daar kreeg ik lekkers en water.
Thuis heb ik lekker op mijn boom gezeten erg leuk.
En voor 1 pleister gezorgd bij mariëtte tja helaas heb ik dat spelletje niet gewonnen. Maar ze heeft wel mooi een gaatje in dr vinger :lol:
Nu lig ik al in me bedje en morgen mag ik douchen zo spannend in dat grote witte bad.
20181013_134846.jpg
:witbuik-caique

Uy0y0
Bestuur

Ongelezen bericht door Uy0y0 » zo 14 okt 2018 13:24

Jullie lezen het hierboven al :) Buddy is uit logeren! :D Het logeergezin was meteen na het zien van Buddy al helemaal gek op hem. En in wát een warm bad komt Buddy terecht, met zelfs een eigen op maat gemaakt speelparadijs :mrgreen: je boft maar lieve flierefluiter! Wij wensen het opvang gezin en vrolijke Buddy héél veel succes en plezier samen. Daar hebben we natuurlijk alle vertrouwen in met zo’n enthousiast logeergezin 8-)
A3ECEFC2-11C8-48EC-8CB0-CAAF2A985A17.jpeg

Iro_R

Ongelezen bericht door Iro_R » zo 14 okt 2018 16:32

Yay, Buddy! Kleine mazzelaar ;)
edelpapegaai5 Iro (2015) - onze grobbebol sinds maart 2018.

iro-b

Ongelezen bericht door iro-b » zo 14 okt 2018 16:46

Nou ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen met buddy. Wat een leuk speelparadijs heb je joh. En lieve baasjes waar je soms wat van mag proeven..... :lol: Heel veel plezier klein vriendje en hopelijk tot 27 okt.
edelpapegaai5 Iro

Plaats reactie