Knappe kanjer Kay

Alles over papegaaien en wat daarmee te maken heeft
Plaats reactie
Bestuur SVP
Bestuur SVP

Knappe kanjer Kay

Bericht door Bestuur SVP » maart 12, 2019, 12:03 pm

Kay, een van onze nieuwe opvangpapegaaien, is een kanjertje! Een prachtige heel jonge edelpapegaaiman, van bijna 3 jaar jong (10 april 2016 uit het ei gekropen). Eigenlijk is hij dus nog een kleuter en dat merk je ook aan zijn gedrag. Hij is heel zachtaardig en vindt het heerlijk om bij mensen te zijn. Maar ook andere papegaaien, honden, katten enz. zijn geen enkel probleem voor onze lieve Kay. Hij is dan ook van begin af aan met heel veel liefde en zorg omringd geweest en er is altijd supergoed voor hem gezorgd. Ook een Vrolijk leventje is hij altijd gewend geweest, met veel uitstapjes en leuke dingen. Hij is dan ook nergens van onder de indruk en onderzoekt alles. En natuurlijk is dit jonge gozertje nog heel speels en maf :lol: . Kortom, Kay is een bofkontje, een echte geluksvogel. :edelpapegaai4

Hij is bij ons in de opvang gekomen door persoonlijke omstandigheden van de vorige eigenaar, die deze beslissing echt met bloedend hart heeft moeten nemen. Gelukkig kunnen we wel laten weten dat het heel goed gaat met Kay. Hij heeft een gezellig opvanggezin met de nodige andere vogels, hij gaat lekker mee wandelen en krijgt de goede verzorging die hij altijd gehad heeft. Het moet voor Kay dus lukken om weer een geweldig nieuw thuisje te vinden! Maar wel een thuisje waar men zich realiseert dat deze lieve, knappe, mooie jongen nog maar een kleutertje is en dat zijn karakter nog niet "af" is. Er komt nog een puberteitje aan ... :roll: Maar met de juiste aanpak zal Kay daar goed doorheen rollen en altijd zijn lieve, zachtaardige, geweldige zelfje blijven!

Met kinderen, maar ook met senioren, is Kay heel goed
Afbeelding

Welkom, ongelooflijk mooie en lieve jongen! We gaan weer een tóphuisje voor jou zoeken!Afbeelding

AnneMarie-Caique1

Re: Knappe kanjer Kay

Bericht door AnneMarie-Caique1 » maart 12, 2019, 5:15 pm

:zwartmasker Hoop dat je gauw een forever home vindt. :zwartmasker

Heidefiets

Bericht door Heidefiets » mei 19, 2019, 7:51 pm

Ow, wat een knapperd. Heeft Kay zijn gouden kooitje al gevonden?
edelpapegaai5 Lola

Bestuur SVP
Bestuur SVP

Bericht door Bestuur SVP » mei 25, 2019, 12:52 pm

Kay is uit logeren! Kay, een jong edelventje van nog maar net 3 jaar viel met zijn ontzettend grappige, gemoedelijke en lieve gedrag al snel in de smaak. Kay is een drukke grappenmaker, maar wel op zo'n schattige manier dat het alleen maar genieten is. Met zijn hoge stemmetje en vooral heeeeel veel kusjes (zelfs de muur moeten het berouwen :lol: ) waren wij dan ook niet verbaasd dat het logeergezin helemaal weg van hem was. Kay is nog jong en zal zich nog moeten gaan ontplooien als een volwassen vogel, maar daar hebben wij alle vertrouwen in - want lief is hij- en hoe! Wij hopen van harte dat het een hele lange logeerpartij gaat worden en wensen Kay en zijn 'nieuwe' mensen veel succes samen :D
IMG-20190518-WA0012.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

marcowarbout
Vrijwilliger SVP

Bericht door marcowarbout » juni 2, 2019, 11:25 am

hallo lieve allemaal,

Het is nu zondagochtend en mijn tweede week bij mijn nieuwe baasjes heb ik met glans doorstaan. Ik voel mij heerlijk op mijn gemak en ik ben al aardig in staat om mijn baasjes te conditioneren (Pavlof effect) Ze weten precies wanneer ik ga slapen want dan roep ik even naar de hele verdieping dat ik mijn oogjes dicht ga doen. Overdag vermaak ik mij heerlijk met alle klimtouwen....maar ik ben erachter gekomen dat ik toch redelijk lomp ben..of moet ik het onhandig noemen...Ik ben zo druk in de weer en raak wat hyperdepiep waardoor ik regelmatig van 2 meter naar beneden val als een baksteen...ik denk soms dat ik tarzan ben maar mis nog net de vaardigheden om dit perfect uit te voeren, met als gevolg, wederom een snoekduik naar het vloeroppervlak. Ben dan even beduusd maar leer er niet veel van want ik ga op dezelfde voet, met hetzelfde enthousiasme weer gewoon aan het slingeren.Mijn lievelingseten wordt zorgvuldig dagelijks voor mij bereid...een omeletje met gemalen walnoot, amandelen en pallets..jammie!!!
Verder praat ik regelmatig alle zinnen die ik ken en zijn mijn baasjes bezig om mij allerlei nieuwe woordjes, zinnetjes en liedjes te leren. De behendigheidsspelletjes die ze hebben gekocht voor mij snap ik al prima maar heb zeker niet altijd zin om deze te spelen...IK bepaal wanneer IK het leuk vindt en wanneer IK het wil spelen.IK geloof dat ze steeds zeggen dat Ik in mijn pubertijd zit..wat een onzin..IK weet gewoon wat IK wil. (klinkt toch als puberaal gedrag....???) Ik zit het liefst bij mijn nieuwe bazin op schoot en sloof me dan uit om aandacht te krijgen.Mijn nieuwe baasje heeft een wat zware stem waardoor ik mij iets beter gedraag..hahahaha "ik laat hem in die waan". Verder ga ik regelmatig mee op visite en vermaak me dan op de meegenomen octopus die voorzien is van allerlei speeltjes. Elke dag is voor mij een feestje en ik heb mij nog geen dag hetzelfde gedragen, dus dat betekend heel wat uitdaging voor mijn nieuwe baasjes.
Morgen ga ik naar de dierenarts...gadverdamme,,ik hou niet van dokters...ik heb 5 bloedpennen waarvan er 1 is gebroken en omdat ik regelmatig val heb ik ook regelmatig wat bloedingen. Gelukkig werken mijn baasjes in de gezondheidszorg en raken die niet snel onder de indruk van een beetje bloed..Een slogan bij hun op het werk: "bloed is goed". Maar desondanks toch even kijken naar wat er getest moet worden en gelijk een algeheel lichamelijk onderzoek inclusief mijn bloedpennen. Ik ben niet bang hoor voor de dierenarts...maar helemaal leuk vind ik het ook niet.
Nou tot tot..... en ik ga weer een heerlijke week tegemoet.

Kuzzz Kay

Natas229
Vrijwilliger SVP

Bericht door Natas229 » juni 3, 2019, 8:08 pm

Hahaha Kay, wat ben je toch een lekker ding.
Groetjes van Natasja
Luciano :grijze-roodstaart

Bestuur SVP
Bestuur SVP

Bericht door Bestuur SVP » november 17, 2019, 11:30 am

Op het blog van Kay (elders hier) is natuurlijk al lang te lezen, dat Kay ondertussen definitief geadopteerd is. Die mooie groene jongen heeft het prima voor elkaar: een adoptiegezin dat heel veel van hem houdt en hem een geweldig leventje biedt! Daar zijn wij ook heel blij mee natuurlijk :D

De foto's van de adoptie hebben de lezers nog van ons tegoed, dus we zetten ze nog even in volle glorie hier neer:
Kay adoptie.jpeg
Kay adoptie 2.jpeg
Kay moest eens weten wat hij allemaal veroorzaakt heeft, gewoon door zijn eigen lieve, ondeugende zelfje te zijn ;) . Zijn adoptiegezin heeft helemaal de "papegaaienziekte" te pakken, want zijn ondertussen ook vrijwilliger/opvanggezin voor ons geworden en willen zich degelijk verder verdiepen in de papegaaienkunde. Goed gedaan, Kay'tje, kanjer! :D Gelukkig gaan we je dus nog heel regelmatig zien, lieve jongen, en ook daar zijn we blij mee! :edelpapegaai4
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie