Clowntje Pipo

Stichting Vrolijke Papegaai
Martin

Re: Clowntje Pipo

Bericht door Martin »

Pipo,

Aha, ik lees hierboven dat Pipo terug is op z'n plek-gezin. Dat is prima voor iedereen natuurlijk.
Wel, dat maar eens zien of ik na 1 week wachten ooit een reactie krijg n.a.v. mijn mailvragen t.a.v. een te herplaatsen grijze roodstaart en dan specifiek of er een optie is om -na kennismaking natuurlijk - NIET te wachten op de duur van de huidige crisis. Ik meende- en meen dat na ca. 40 jaar ervaring met papegaaien er wellicht een optie zou kunnen zijn en wacht dus op een reactie van een bestuurslid - het bestuur.
In elk geval komt er geen jonge vogel via een goede kweker, geen MP-vogel en beslist een herplaatser.

groet,
Martin

Pipo

Bericht door Pipo »

Hallo allemaal even een korte update het gaat supergoed met mij, ik ben erg vrolijk en kan fluiten (ook vals😔) en brabbelen als de beste 💕
Ik voel me weer echt thuis en ben weer supervriensdjes met mijn mensenpapa😉
Praten kan ik ook wel maar onverstaanbaar brabbelen is toch soms leuker dan denken ze wat kletst tie nou allemaal. Als ik echt praat dan doe ik de telefoon opnemen als deze gaat dat is vooral bij mijn mensen mama 😁 en brabbel dan eerst een heel gesprek na en roep dan ineens tussendoor onder andere ja, okee, ja en doei😂
Uiteraard roep ik eerst best wel duidelijk Hallo net op het moment dat de telefoon wordt opgenomen dit vraagt bij de moeder des huizes wel eens om uitleg aan de gene aan andere kant van de telefoon als ze aan het bellen is🤭🤣
Ik vind het buiten in de tuin ook heerlijk als het weer het toelaat natuurlijk, dan zitten we lekker met het gezin in de tuin👍🏻 dat was het weer voor nu.
Tot binnenkort weer :grijze-roodstaart. Pipo
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Pipo

Bericht door Pipo »

Hallo Allemaal,

Het gaat supergoed met mij, ik ben een vrolijke vogel en vind het gezellig met mijn baasje op pad te gaan.
Ik zit graag buiten in de klimboom als het weer het toelaat tenminste anders zit ik graag op mijn klimrek in de serre, ik krijg geregeld een lekkere walnoot die vind ik heerlijk. Fruit vind ik lekker maar lang niet alles ik ben best wel een kieskeurige papegaai ;) Boven op het fruit zitten heb ik overigens geen probleem mee :D
Onlangs hebben de kinderen mij geleerd om het deuntje te fluiten van de Hema en dat doe ik nu dus best vaak :grijze-roodstaart2 ze kunnen er gelukkig om lachen ik fluit de tune en de kids roepen echt Hema :D :D
Nou dit was het weer.
::004::
Pipo

Pipo

Bericht door Pipo »

Hallo allemaal,

Weer een kleine update van hoe het mij vergaat, nou ik kan zeggen heel goed. Ik ben in huis vriendjes met iedereen maar vooral met mijn mensen papa en mama :lol: De kinderen vind ik wel leuk en zij mij ook maar ze durven mij niet zelf op hun hand te nemen enkel omdat ik bij 2 kinderen even wilde proeven hoe hun vinger smaakte. Ik heb niet eens hard gebeten hoor maar als je je vinger terug trekt is het toch wel pijnlijk geloof ik :cry: Het was natuurlijk helemaal niet de bedoeling hun pijn te doen en nu zijn ze een beetje bang maar volgens mijn mensen papa is dat helemaal niet nodig.
Hem heb ik overigens nog nooit gebeten en hij mij ook niet :P
Mijn mensen mama die vind mij geweldig maar op afstand of op de stok want daar stap ik makkelijk op. Met haar doe ik altijd dansen op het liedje wij zijn 2 vriendjes jij en ik dat vind ik heel leuk. Als ze in de buurt is sis ik altijd iets van vriendjessss en dan vooral de tjessss om te zeggen dat wil dansen. Ik praat niet heel veel, kan wel heel wat woordjes hoor maar ik vind fluiten gewoon veel en veel leuker!
Telefoon gesprekken die blijf ik graag na doen in mijn eigen taaltje en dat vinden ze hilarisch.
Vanmorgen moest 1 van de kids heel hard lachen ze sloeg een hele irritante vlieg dood met de vliegenmepper en ik riep heel hard AU ze lag helemaal dubbel :lol:

Nou dat was het weer.
Tot de volgende keer ik ga even een middagdutje doen :D
Pipo

Dorith
Bestuur SVP

Bericht door Dorith »

Nou, welterusten hoor Pipo :lol:

Ik snap dat je soms best wel een beetje moe bent, want je maakt ook wel heel veel leuke dingen mee, zeg. Zingen en dansen en lachen en telefoneren en gekke dingen zeggen en een beetje te hard aan een kindervinger voelen (dat laatste moet je maar niet meer doen, hoor, doe het maar heel zachtjes voortaan, okee?). Wel heel braaf van je dat je netjes op de hand stapt, maar ook op de opstapstok. Dat is wel makkelijk, ook voor als je wat hoger zit of zo, dan kunnen je mensen er beter bij. Je zal nu met dat heerlijke weer ook wel vaak buiten zitten, gezellig samen met je mensen. Dat is genieten, he?

Vriendjes met iedereen, alle liefde, zorg en aandacht, je hebt een heerlijk plekje, lieve Pipo'tje! :grijze-roodstaart
Papegaaiengedragsdeskundige

:amazone-papegaai-geel2 Jelle :dwergara Okkie :amazone-papegaai-geel Lorre :senegal Joep

opvang: : :grijze-roodstaart Jacco :kaketoe Riekie :grijze-roodstaart2 Kees :blauw-groen Pelle :grijze-roodstaart Sino :groenvleugel-ara Kukel :grijze-roodstaart Paco

Plaats reactie